Campeonato de pilotos 2007 antes de Monza:
84 - Hamilton
79 - Alonso
69 - Massa
68 - Raikkonen
Saludos, Rodo
suomijon escribió:De todos modos, a partir de la gira europea de 2008, el equipo empezó a desentenderse de Kimi llegando al punto de cambiar toda la geometría del tren delantero en contra de las preferencias del piloto finlandés y se especula (no lo afirmaré por si las moscas ....) que las negociaciones entre Santander/Alonso/Ferrari ya empezaron a condicionar por esa época el trato que recibió el resto de su permanencia en Ferrari, una permanencia que hubiese sido más corta si Raikkonen no hubiese ejecutado una cláusula que le permitía alargar unilateralmente más su contrato.
Trupon escribió:suomijon escribió:De todos modos, a partir de la gira europea de 2008, el equipo empezó a desentenderse de Kimi llegando al punto de cambiar toda la geometría del tren delantero en contra de las preferencias del piloto finlandés y se especula (no lo afirmaré por si las moscas ....) que las negociaciones entre Santander/Alonso/Ferrari ya empezaron a condicionar por esa época el trato que recibió el resto de su permanencia en Ferrari, una permanencia que hubiese sido más corta si Raikkonen no hubiese ejecutado una cláusula que le permitía alargar unilateralmente más su contrato.
Si vamos...... enlaces???
suomijon escribió:Otani escribió:Lo que creo que se ve es que los dos fueron muy parecido hasta esta parte final que empezó en Monza, como he comentado, cuando los McLaren se empezaban a escapar. A partir de ahí Kimi lo empezó a hacer mucho mejor que Felipe, en carreras como China o Japón. Pero no se puede hablar tampoco de que Kimi le apalizó, y esta vez lo he dicho con datos. para que no se me acuse de nada gratuitamente.
Gracias Otani por refrescarnos la memoria con tanta información, desde luego habrá matices que se escapen a esta somera comparativa, pero sí, la verdad es que hubo una gran paridad de rendimiento entre Kimi y Massa esa temporada, como tendríamos que reconocer así mismo que Felipe fue superior y más regular que Kimi durante 2008 y 2009, al menos por lo visto en pista.
Rodo115 escribió:Campeonato de pilotos 2007 antes de Monza:
84 - Hamilton
79 - Alonso
69 - Massa
68 - Raikkonen
Saludos, Rodo
a way it is his (Kimi's) strength that he has a very focused vision, and maybe sometimes it doesn't always help him. We could maybe help him more if he would ask for it,”
said Schumacher in an interview for BBC earlier yesterday. The German insisted that part of Kimi's loss in form in the second part of the season was because the Fin failed to adapt to the new developments introduced by Ferrari in the mid-season.
“I think I have to protect him in many ways, because in the middle of the season we made some developments to the car but Kimi simply didn't get on with these ones. The moment we went back to those changes, we got him back to competitive lap times,"
Question to Domenicali by Autosprint:
Did Kimi share his problems with you?
- We always talk with each other and argue about general technical issues. From the technical point of view he was dissatisfied with front suspension, and it didn’t work the way he wanted. The front suspension to suit him was a recurrent topic of our discussions.
How fast did you discover that?
- In midseason. We changed the suspension in Germany and returned it for Kimi in Monza.
suomijon escribió:Gracias mari, buen aporte.
Saludos.
CED escribió:suomijon escribió:Gracias mari, buen aporte.
Saludos.
Si, buenísimo; gracias.
por lo visto la comunicación de Kimi con su equipo no era muy fluída.
Kimi: “A very poor race for me, right from the off. There was a problem with a wheel before the start and we broke the rules, which meant I was given a drive-through penalty. During the race, my main problem was trying to get the tyres to work as well as possible. Then we decided to change the strategy as we expected it to rain again, but it didn’t happen. Twice I had to change the nose after breaking the front wing. So, as you can see, a long run of things going wrong which explains the 0 points. I am sorry for Sutil, who I hit with just a few laps to go. I lost control of the car under braking coming out of the tunnel and I could do nothing to avoid him. It’s a shame how things went today, as we had the potential to do well. It’s true that I’ve lost the championship lead, but I always said the championship would be a very long one. Now we must prepare as well as possible for Canada where we will try to make up for this disappointment.”
“There are many reasons. In F1 there is always a lot of money and there can always be different options. That’s what happened in the end. It’s nothing to do with racing or what I do in the team
We had a tough and hard season but Kimi did exactly the right thing within the team and everyone respected what he did and how he reacted to this situation. We had a fantastic car but unfortunately we made mistakes when thinking about what’s best for our driver (Raikkonen).”
meteoro escribió:pero no habiamos quedao en que los equipos no sabotean a sus pilotos y que un piloto no hace ganar a un bote, o Kimi sale de esta ecuacion
meteoro escribió:se paso media temporada puteandolo a instancias de Botin y su pupilo.
Usuarios navegando por este Foro: 0 usuarios registrados y 71 invitados